Spre voi împietrit

Nu, n-am fost plecat în concediu/vacanţă. Şi nu, nu-s supărat pe nimeni sau deprimat, doar se nimereşte ca asta să fie următoarea poezie pe care vreau s-o afişez🙂 E una din alea pe care le reciteşti şi spui „Am scris eu asta pe vremea aia?!”

Recent am – aproape, că am picat la final – văzut Mar adentro, un film de Alejandro Amenábar, unde personajul principal e un bărbat cu paralizie totală ce luptă pentru dreptul său la eutanasiere, şi am vizualizat într-un fel ce doar îmi imaginasem în 2004 când am scris versurile. Nu ţin minte cum sau de ce le-am scris, ştiu doar că mi-a luat foarte puţin şi mi-a fost ciudat de uşor să mă pun în pielea personajului. Reîncarnare…maybe? Oricum, e pentru cei ce se simt uneori prizonieri în propriile delimitări naturale.


Nu pot ridica nici creionul să-ţi scriu,

Cuvinte din minte direct trec pe pagini.

Sunt ca-ntr-un sicriu în trupul neviu –

– Închis într-o carne cu margini.


Iar geamu-i deschis, şi-afară e frig,

Şi soarele rece de iarnă orbeşte!

Nu pot să mă-ntorc, nu pot nici să strig,

Lumina în ochi mă loveşte.


Îmi văd mâinile degerate şi reci,

Chiar vreau, dar nu pot să le mai simt durerea,

Cangrenă de moarte-n picioarele seci…

Un chin uriaş e tăcerea.


Şi cade tavanul! Pereţii se strâng,

Şi uşa cea neagră se tot micşorează!

Să ţip vreau, să fug, mai vreau doar să plâng…

Prin geam mai încape o rază…


Mai simt o căldură, luminile fug…

În lacrimi şi ciudă un gând îmi revine:

De ce m-ar mai pune întins în coşciug

Când ţeapăn şi mut sunt închis chiar în mine?


19 Februarie 2004, probabil corectată pe 2 Martie 2005

2 Răspunsuri to “Spre voi împietrit”

  1. Ionut Mihaila Says:

    Pe bune ca i geniala…mai ales sfarsitul…bravos

  2. Mulţumesc, e una din puţinele la care încă mă mai mir şi eu că a ieşit aşa🙂

Lasă un răspuns

