The Cover Box – item #10

TCB proudly presents Pearl Jam as it’s 10th cover item. De ce îs aşa speciali Pearl Jam? Pentru că-s eu mare fan al uneia dintre cele mai bune trupe ever. Şi pentru că e al 10-lea cover. 10 fiind un număr la care am căzut noi ca specie de-acord să-l desemnăm special. Putea fi 9 sau 10,0003. Dar e 10. Că îs 10 porunci, 10 secunde să te ridici după un pumn implementat în expresie, 10 meşteri mari, înainte să fie ales Manole care să-i întreacă(prin vot uninominal) etc. Şi că e titlul albumului de debut Pearl Jam.

Şi melodia asta e una specială pentru mine personal, fiindcă a mai diminuat din tendinţa mea de a fi uneori ignorant. Music tends to do that, try it sometime.😉 Într-o zi am văzut un film. Impresionant -> Am auzit undeva în el o muzică, la fel de copleşitoare -> Am recunoscut o voce ->  Am căutat pe net -> Am zis „wow” -> Apoi am descoperit încă puţin din o altă trupă grozavă. Încet-încet, lecţia a fost fundamental despre viaţă. Şi e una impregnată bine acolo unde e nevoie de ea cel mai mult.

♥-♥-♥♥!!! (vers din refren)

Pearl Jam – Love, Reign o’er Me (5:07)

https://vizitiul.files.wordpress.com/2009/05/pearl-jam-love-reign-over-me.jpg

Album: Single înregistrat pentru filmul Reign over me

Label: Monkey Wrench

Data lansării: 23 Februarie 2007

Originalul: Cântec compus de Pete Townshend, chitaristul trupei The Who. Primul single de pe al 6-lea lor album, Quadrophenia, lansat pe 23 Octombrie 1973.

Eu zic că: ar trebui să vedeţi filmul, dacă n-aţi făcut-o deja. E primul în care l-am văzut pe Adam Sandler jucând un rol serios, şi îl joacă al naibii de bine. E o dramă ce are ca nucleu φ¢◊Ǥ §¶Ø« φ∏ ♥ δ♦‡¥, totul pentru că ∂ω↔¦¢• ♣.🙂 Urăsc oamenii care îţi zic de un film fain şi apoi ori povestesc finalul, ori concluzia trasă de ei. Şi oricât de deschis la minte eşti şi ţie îţi exprimă poate total altceva, tot te gândeşti la varianta lor cât îl vezi. Aşa că voi care sunteţi prea entuziasmaţi să-mi împărtăşiţi esenţa filosofică a unui film, sau mai folositor, să-mi faceţi rezumatul, abţineţi-vă până îl văd şi eu.

Despre muzică acum: Eddie Vedder, vocalul Pearl Jam, a redat cu toată puterea corzilor lui vocale piesa de rezistenţă a soundtrack-ului, şi melodia celor de la The Who în cea mai bună expresie a ei. Pentru că – îl citez pe chitaristul Mike McCready: „Ştiam că o să dea totul în ea, pentru că ştia că s-ar putea ca Pete Townshend să o asculte cândva.” Şi e o melodie foarte bine primită în concerte, iar pe album…cât de fidel şi plin de recunoştinţă cântată! E vorba de iubire. De lipsa ei, de firea ei parşivă de a nu fi acolo când eşti însetat până la măduvă de ea. De conştientizarea faptului că suferinţa poate fi atât de uşor spălată de iubire, dar nu e nici urmă de ea. De durerea lucidă care te inundă când ştii asta. Titlul piesei este unul surprinzător de grafic. Imaginea e extraordinar formată prin folosirea foarte creativă a două verbe paronime: rain(ploaie, aici ca verb – a ploua) şi reign(a stăpâni), ambele având drept subiect substantivul love(cine nu-i ştie traducerea ori a trăit în sălbăticie ori e robot), sursa totală de împăcare sufletească şi împlinire, îmbrăţişând, stăpânind şi eliminând în acelaşi timp suferinţa sinelui. Din toate astea putem trage concluzia că iarba/băutura/whatnot e al naibii de bună pentru artiştii de geniu, considerând anvergura simbolică la care s-a ajuns cu doar două simple cuvinţele.😛 Totuşi sfatul autorităţilor atât de stat cât şi domestice este să NU care cumva să vă prindă cu droguri, de orice natură! Aşa că asta vă zic şi eu, artiştilor şi vouă, restul. Mai departe depinde de voi ce şi cum faceţi în sensul ăsta.😉

Lasă un răspuns

